بسم الله الرحمن الرحیم

این مطلب توسط یکی از مخاطبان وبلاگ نگارش و با درخواست

ایشان در وبلاگ علمی مذهبی کاروان قرار داده شده است





در صورتی که تمایل به درج یکی از خاطراتتان در وبلاگ هستید میتوانید در بخش حضور ، خاطره ، دلنوشته

یا دغدغه هایتان را به صورت خصوصی ارسال و آن را در وبلاگ علمی مذهی کاروان درج نمایید.

باتشکر.. مدیریت وبلاگ







به خاطرم هست که در سنین 15 یا 16 سال بودم .که متوجه شدم هم کلاسی هام یه سر و گردن از من بلند ترند.به پدر و مادرم گفتم و اون ها مرا به دکتر فوق تخصص غدد در اصفهان بردند.دکتر گفت دو راه داره باید به مدت یکسال هر هفته یک واکسن بزنی که خیلی گرون حدود 30 یا 40 هزار تومان(6 سال بیش گرون بود)و یا بهت دارو میدم که کم هزینه تره.

خوب بابام زیر بار هزینه امپول نرفت و من یک ماه قرص ها را خوردم و دوباره پیش دکتر رفتم.دکتر قدم را گرفت و دید 1 سانت رشد کردم و گفت دیگه امکان رشد قد وجود نداره و استخوان بندیش شکل گرفته و هر هزینه ای بی فایده است

به خاطرم هست که یک زمانی کوتاهی قدم برام یک دغدغه بود تا جایی که هر مکان مذهبی که میرفتم مثل مشهد و امام زاده ها اول چیزی که ارزو میکردم بلندی قد بود.خوب طبیعی بود در یک سنی بودم  که قد و تیپ و قیافه برام خیلی مهم بود.

خلاصه اش کنم  یه کم که بزرگ تر شدم ذهنم را متوجه نعمت هایی کردم که خدا بهم داده و سعی کردم روحیه ی شکر گذاری را در خودم تقویت کنم. و خدا را به خاطر نعمتی که نداده ناشکری و ناسپاسی نکنم

خوب این کار را کردم ولی قد بلند داشتن برام شد  یه حسرت همیشگی .

من همیشه به این مسئله حساس بودم. تا جایی که خیلی بدم میومد وقتی کسی کوتاهی قدم را به رخم میکشید. یا وقتی من را میدید میگفت چرا بزرگ نشدی من از اینکه کسی قدش را باهام مقایسه کنه  و بگه من بلند ترم متنفر بودم .

یادمه یه بار یکی از شاگردام تو مهد قران اومد کنارم ایستاد و قدش را باهام میزون کرد و بعد با یه حالت تمسخر و تحقیر امیز گفت اقا شما چند سالته؟(منظورش این بود که  سنت به قدت نمیخوره).من از حرفش خیلی بدم اومد

بردمش داخل کلاس و بهش گفتم اومدی اینجا که قران یاد بگیری  درسته؟گفت بله. بعد بهش گفتم  اما مهم تر از یاد گیری  زیبا خوانی قران  اینه که  اخلاق قرانی را در خودمون تقویت کنیم و روی ایاتش تفکر و تدبر کنیم و برنامه ای باشه برای سعادت زندگیمون

گفت درسته

بهش گفتم قران هر برتری را نفی میکنه اگر بگی من پولدارم  یا مثلا من تعداد فرزندان و جمعیت خانواده ام از فلان فقیر  بدبخت اجاق کور(به کسی که بچه ندارد گفته میشه) بیشتره  قران میگه :

الهاکم  التکاثر


افزون طلبی (و تفاخر) شما را به خود مشغول داشته (و از خدا غافل نموده) است. و همچنین در سوره حدید ایه 20 میفرماید

بدانید زندگی دنیا تنها بازی و سرگرمی و تجمّل پرستی و فخرفروشی در میان شما و افزون طلبی در اموال و فرزندان است، همانند بارانی که محصولش کشاورزان را در شگفتی فرو می‌برد، سپس خشک می‌شود بگونه‌ای که آن را زردرنگ می‌بینی؛ سپس تبدیل به کاه می‌شود! و در آخرت، عذاب شدید است یا مغفرت و رضای الهی؛ و (به هر حال) زندگی دنیا چیزی جز متاع فریب نیست!

دوم اینکه اگر بگی من خیلی خوشگل تر و خوش تیپ تر از فلانی ام و خیلی مغرورانه و مفتخرانه و خود پسندانه راه بری

قران بهت میگه و لا تمش فی الارض مرحا ان الله لا یحب کل مختال فخور(لقمان 18)


(پسرم!) با بی‌اعتنایی از مردم روی مگردان، و مغرورانه بر زمین راه مرو که خداوند هیچ متکبّر مغروری را دوست ندارد.

و سوم اگر بگی من از فلانی قد بلند ترم .خوش هیکل ترم قران بهت میگه

و لا تمش فی الارض مرحا انک لن تخرق الارض و لن تبلغ الجبال طولا(اسرا 37)

و روی زمین، با تکبر راه مرو! تو نمی‌توانی زمین را بشکافی، و طول قامتت هرگز به کوه‌ها نمی‌رسد

(یعنی هر چقدر هم قدت بلند باشه به کوها که نمیرسه)


چهارم اگر بگی من سفید پوستم پس از ان سیاه پوست و سرخ پوست بیابون گرد خیلی برتر و بهترم یا بگی من مردم از یک زن ضعیفه بهترم

قران بهت جواب میده در ایه ی 13 سوره حجرات

ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛(اینها ملاک امتیاز نیست،)


و در ادامه ی ایه ملاک برتری افراد را فقط و فقط در یک چیز میداند:

ان اکرمکم عند الله اتقاکم

 گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است!

و خلاصه ادم ها چه زیبا باشند و چه زشت چه قد بلند و قد کوتاه چه سفید و چه سیاه چه با دماغ باریک یا دماغ پهن و زشت و ....همه ی این ها بعد از سه روز در قبر بودن متلاشی و تجزیه می شوند. دیگه هیچ کس ازت نمیپرسه تو دنیا که بودی زشت بودی یا خوشگل؟کوتاه بودی یا بلند؟

فقط میپرسند از دنیا چه عمل صالحی اوردی؟ دست چند نفرا گرفتی؟دل چند نفرا بدست اوردی؟گرفتاری چند نفرا حل کردی؟چند بار از خوف خدا از خواب پریدی و نماز شب خوندی؟

دست نوازش به سر یتیمی کشیدی؟

گرسنه ای را طعام دادی؟

اشکی را پاک کردی؟

بنده خدا توجیح شد.


نام و مشخصات به در خواست کاربر نمایش داده نمی شود.